Medium 魚蛋論

我食唔夠,你都唔好食-此篇內容為廣東話,敬請留意

Daisy
4 min readAug 15, 2018

首先跟據黃子華所講,魚蛋論係咁嘅一回事:

「魚蛋論」,見於黃子華在2003年SARS期間舉行的《冇炭用》棟篤笑當中,藉舉出有關魚蛋的例子,諷刺香港人的「負面思維」取向,勾劃出當時香港人「我無人都要無」、「一齊仆街」的心態,但事隔多年不少網民認為此理論歷久常新。- 香港網絡大典

響 Medium 上面嘅人,用我自己白痴嘅方式,主要分開以下幾大類:

1. 有戶口,齋睇有claps
2. 有戶口,有寫免費文有claps

3. 有戶口,有寫收費文有claps

4. 係會員,齋睇有claps

5. 係會員,有寫免費文有claps
6. 係會員,有寫收費文有claps

無錯,我經已將「無戶口,齋睇無得claps」、「有戶口,齋睇唔claps」、「係會員,齋睇唔claps」呢啲人唔計,因為基本上佢哋無「我claps故我在」,有無存在過響呢個世上我哋係完全唔會知。

問題唔會出在1同4身上,因為如果佢哋唔claps就同上面果堆人一樣我哋完全唔知佢哋嘅存在,但無論如何都要多謝佢哋,因為肯claps經已係對文字嘅肯定。

咁當然除咗每月免費果三篇,1、2、3係唔可以無限claps到3同6,所以每個月選擇住黎claps呢樣嘢係佢哋條界,亦體現咗乜嘢係真正嘅「愛就係選擇」。要睇嘅嘢有咁多,就算選擇唔做會員只係有戶口,唔代表佢哋唔支持呢個生態;起碼有claps、有留言、有轉貼、有響Facebook Group度Like吓post、有幫你衝流量同人氣,好過你貼咗篇文響度𡂿臭。

講真,我相信4響claps果陣唔會去睇吓篇文係2、3、5定6先至claps,而係見篇文係正嘅就claps。

故此問題係出響3、5同6身上。

3被形容為攞咗人著數又唔付出。Well呢個世界就係咁,總有啲人會舐到盡,但呢個係Medium嘅問題,佢咁樣設定得,當然有佢嘅原因,例如俾人試吓paywall嘅滋味,等佢感受吓各個唔同嘅載體搵唔搵到食。如果覺得咁樣係好唔公平嘅話,其實點解唔聯署去Medium建議只可以俾呢啲人試三個月,三個月之後佢一定要加入會員先至可以繼續玩paywall,否則對其他經已參加會員嘅作者好唔公平?要不滿,唔好坐響度齋講或者被動唔claps囉,每個人都經歷過試系統嘅階段或者有唔參與會員嘅原因,點解要好似鼓吹仇恨咁叫人唔好claps呢啲文?當然,我尊重每個人嘅做法,但應該係好文不論佢係pay定唔pay能claps就盡claps先至o岩而唔係因人/wall而廢言。又或者見到個作者真係有心寫唔係會員又paywall嘅咪private notes問吓佢唔參加會員嘅原因係乜嘢囉,或者人哋係學生跟本屋企人無辦法俾佢參加?我見過有人響medium group留言話自己因為呢一年拋個身出黎嘗試做生意連收入都無,所以唔係唔想參加而係真係想節省吓。講真如果真係有咁多又高claps數又唔係會員又真心攞著數嘅仆街,大家真係唔介意果啲所謂正義之士去爆佢一鑊囉,快啲黎,我第一個撐你!

5同6通常都係同一個人。有啲人會選擇一個星期有收費文有免費文等1、2、3可以免費睇吓佢啲文,其實真係好多謝佢哋,尤其高技術果啲,因為可以睇吓佢哋點解咁受歡迎,亦係認識佢哋嘅途徑。每次見到呢啲文,我都會claps爆claps好claps滿。

但留意,我講嘅係高技術唔係高人氣,因為有啲人寫文普普通通都可以得到好多claps,主要係因為佢哋響Facebook有一堆粉絲,但如果唔係佢過咗Medium,我真係識佢老鼠。不過呢啲人通常好強調話我寫free嘅文就係俾你嘅恩賜。講真唔係個個都認識佢嘅寫作風格,唔俾free文人睇又點知佢係堅呀?次次出free文都係響度叫人claps佢啲收費文,無其他。咁我唔排除佢真係好有寫作技術啲文係可以引到人做會員,但係睇唔到佢啲所謂深度文,係完全睇唔到呀,點知佢有幾勁呀?

仲有呢啲人通常因為叫人最好喪claps自己啲收費文,為免分薄利益,於是就會出埋啲似是而非嘅準則等人跟,好等佢哋粉絲唔好亂咁claps,最好只claps爆自己啲收費文,但到最後當然會補返一句叫大家多啲claps吓每個人啲文啦。呢啲NLP嘅嘢,其實好多人都識囉。

我都係果句,寫文係為自己唔係為人哋,有知音固然係好,無知音咪下次再寫好啲改善吓自己。太過計較拍手數量,個人都唔會健康啦,仲要搞埋準則搞到好似排除異己咁又有乜嘢謂?

無論邊個作者,要做嘅都應該係叫大家多多拍手盡能力支持所有作者,而唔係搞分化囉。

--

--

Daisy

由於 Medium 的中文使用環境並不是友善,除馬雅曆及人類設計主題外,其餘大部份文章經已搬回主網站 https://DaisyMarisFung.com。而 LikeCoin 相關中文文章則集中於 Matters https://matters.news/@daisy 發佈,敬請關注。